Із цим комунальним підприємством кояться якісь дуже підозрілі речі. Недавно там відновили компостери і планують позвільняти кондукторів. Хоча є вагомі підстави вважати, що це істотно зменшить виручку і без того збиткового підприємства.
І ось тепер нова подія - наша міська рада вирішила докупити підприємству ще 4 тролейбуси. Саме по собі це дуже позитивне рішення. Але разом з тим, цим же рішнням Львівелектротрансу було дозволено взяти кредит у банку під заставу семи таких же трюліків. Кредит планується брати у формі овердрафту. Вартість одного трюліка - 859 тис. грн. Нехай його заставна вартість - половина від цієї суми. Отож ліміт овердрафту - 859 / 2 * 7 = 3006,5 тис. грн. Грубо кажучи - 3 мільйони. Комісія банку за встановлення овердрафту становить близько 1%. Отож наш електротранс відразу розкошелюється на зайвих 30 тисяч. Це тільки за встановлення овердрафту, а його ще ж треба час від часу поновлювати (теж не безкоштовно). Ну і звичайно, платити відсотки за його використання.
Може Львівелектротранс має якийсь модний бізнес-план, і найближчим часом його доходи суттєво збільшаться? Ні. То може даний кредит є просто черговим кроком погіршити економічний стан підприємства.
Цікавим нюансом є і те, що зазвичай овердрафт не потребує застави... Може, якомусь іншому місту сподобались наші нові тролейбуси, і воно вирішило собі їх дешевше придбати? Схема може бути дуже простою: Львівелектротранс бере кредит під заставу тролейбусів (їх заставна вартість значно нижча від балансової), потім цей кредит не повертає, і банк комусь (якомусь іншому місту) ці тролейбуси продає (трошки дорожче, ніж їх завтавна вартість, але дешевше, ніж купувати у ЛАЗ-у). І всі задоволені: банк заробив, інше місто отримало дешеві тролейбуси, і наші чиновники набили собі кишені :)
Загалом у мене складається стійке враження, що наш електротранс свідомо і послідовно гроблять. Як не дивно, але на цьому підприємстві можна буде в результаті непогано нагріти руки. Наприклад, можливі такі варіанти:
І ось тепер нова подія - наша міська рада вирішила докупити підприємству ще 4 тролейбуси. Саме по собі це дуже позитивне рішення. Але разом з тим, цим же рішнням Львівелектротрансу було дозволено взяти кредит у банку під заставу семи таких же трюліків. Кредит планується брати у формі овердрафту. Вартість одного трюліка -
Може Львівелектротранс має якийсь модний бізнес-план, і найближчим часом його доходи суттєво збільшаться? Ні. То може даний кредит є просто черговим кроком погіршити економічний стан підприємства.
Цікавим нюансом є і те, що зазвичай овердрафт не потребує застави... Може, якомусь іншому місту сподобались наші нові тролейбуси, і воно вирішило собі їх дешевше придбати? Схема може бути дуже простою: Львівелектротранс бере кредит під заставу тролейбусів (їх заставна вартість значно нижча від балансової), потім цей кредит не повертає, і банк комусь (якомусь іншому місту) ці тролейбуси продає (трошки дорожче, ніж їх завтавна вартість, але дешевше, ніж купувати у ЛАЗ-у). І всі задоволені: банк заробив, інше місто отримало дешеві тролейбуси, і наші чиновники набили собі кишені :)
- Стан підприємства стане просто плачевним, воно слізно проситиме у міста більше дотацій, а місто це прохання задоволить. В результаті керівництво підприємства отримає величезні суми. А от куди ці гроші підуть...
- Стан підприємства стане плачевним, і його продадуть (як варіант віддадуть у санацію, у Львові є один дуже відомий санатор - Терешко, він так успішно санував кілька велеких підприємств міста, що в результаті без роботи опинились десятки тисяч людей). У приватних руках підприємство може стати золотою жилою: не буде більше безкоштовного проїзду для пільковиків - і рентабельність електротранспорту стане на один рівень з маршрутками. Або можна просто продати його майно, особливо нерухоме - кантора має багато великих ділянок у різних районах міста і ще кілька будівель.
Немає коментарів:
Дописати коментар