пʼятницю, 30 жовтня 2009 р.

Золота дорога

Вулиця Стуса має золотий кавалок. Це 160-метрова ділянка, де була прокладена трамвайна колія. Оце прокладання обійшлося львовцям у 12 мільйонів гривень. 12000000грн / 160м = 75000грн/м. Або приблизно 9000$ за метр (при курсі 8,2грн/$).
Для кращого розуміння, що таке 9000$/м наведу два інших приклади.
  1. Будівництво 219-кілометрового "автобану" Київ-Одеса у 2003-2004 роках коштувало приблизно 880000000$: 3,9 млрд грн (курс 5грн/$) + 100 млн $. Порахуєм ціну одного метра: 880000000$ / 219000м = 4018 $/м. Варто згадати, що первинна вартісь проекту становила 3,9 млрд грн. Але оскільки при будівництві було багато фінансових зловживань, то знадобилось ще додаткових 100 млн $.
  2. Будівництво автобану в Малайзії на початку 90-х коштувало 7,8млн ринггітів за кілометр. Тоді за долар давали приблизно 2,6 ринггіти. Отож, метр малайзійського автобану коштував 7800000ринггітів / 1000м / 2,6 = 3000 $/м. Знову ж таки, цей проект викликав політичний скандал через перевитрати та корупцію.
Отож, шановні львовці, в перерахунку на 1 метр дороги ремонт вулиці Стуса обійшовся вам вдвічі дорожче ніж автобану Київ-Одеса і втричі дорожче ніж автобан у Малайзії. З чим вас і вітаю!

Оновлення (2010-02-25):
Знайшов ще дані про вартість будівництва доріг:
  • Європа - 6000 $/м;
  • Китай - 2400 $/м.

Немає коментарів: